:welcome to the new journey:

by:MUHAMMAD HANIF BIN MOHD NOR

Thursday, March 04, 2010

ujian kelayakan kereta

ari ni ak ad ujian klykan kereta....

mula2..cm ni....pg2 lagi ak bngn tido dlm pukul 6-7..hahaha..besa la..orang muda..pas2 ak smbg balik rutin harian ak dengan sarapan...pg ni ak sarapan dengan sebiji karipap dengan beberapa teguk air masak dalam memudahkan penghadaman perut ak...dlm kul 9..ak bersiap untuk berlepas menaiki sebuah/seekor kelisa berwarna methelic ke I.D.I.huhuhu..rutin biasa kepada abg aku(helmi) untuk membawa aku ke pusat belajar memandu di I.D.I,SJ..perghhh...pro gila abg aku bawa...ak bawak mcm leng...benda 2 la yg aku selalu aku sebut bila dia(helmi)bawak kereta...isyh2...x leh jadi ni..ak nk jd mcm dia gak...mesti kena buat latihan 8 jam sampai habis dan ujian jpj baru boleh celen dia..kah3..merapu betul la aku ni...



abang aku(hilmi) baju berwarna kuning




sampai di I.D.I...aku kena tunggu sat lbh kurang 15 minit...sebab ramai guna kereta...pas 2 abg mail mai...(cikgu surya,kereta).."anip,sabaq sat norhh"..."k..."..selepas beberapa minit tibalah giliran aku...masa untuk berubah..kali ni ak nk buat elok2 coz petang ni ad ujian kelayakan...dengan penuh semangat ak buat lah yg baik...naik bukit,masuk parking,tiga penjuru dan jalan raya....hari ini ak bersyukur kepada ALLAH kerana ak mampu buat yang lebih baik dari latihan sebelum ni..alhamdulillah...

ujian kelayakan..

petang pada hari yg sama......'hemm'.....ak tidoq dari kul 1 smpai kul 2.30..gila, lama gila...x pa charge untuk ujian petang ni...ak bgn p sembahyang,siap diri,makan,pas 2 berlepas dengan menggunakan kenderaan yang sama pada pagi tadi....mula2 p surya..ambik borang ujian kelayakan..dan meneruskan perjalanan ke I.D.I....smapai disana...ak jumpa ngn sorang kak cina ni(comel gila!!!)(x clap aku, 2x aku kut).kah3....dia suruh ak isi borang..ak pun isi borang untuk ujian ni...pas 2 ad uncle ni panggl."sapa nak buat ujian kelayakan,ikut saya"(cakap dalam loghat india)..ak ngn beberapa orang yang nk ambik ujian pun ikut dia...sampai2, kereta plak x dak...tension tul arr...sabar ja la..

semasa ujian kelayakan

serrr...ak kena kongsi kereta ngn pompuan hari ni...dia plak duk sebelah ak...lagi serrr...ak kena tukar giliran dengn pompuan tu lepas satu pusingan trek bahagian 2....jeng...jeng..masa ak untuk ak satu pusingan trek sudah habis...syokknya ak...x leh duk sebelah pompuan..tp kena stay kereta dengan dia..hemm....pas tu aku pun keluar dia pun keluar..dia masuk pintu depan kanan,ak masuk pintu belakang kiri...ak pun buat pala la..sebab ak malas arr duk sblh pompuan...bahayA!!!hahaha...tiba2..uncle india tu panggl ak...(ak la ni duk dalam keta)...dia cakap lebih kurang cm ni la..."wehh,u ingat u boss ka,u ingat dia tu kuli u ka,p duk sebelah dia"(dalam logaht india)..pas 2 ak menyambut"!@#$%^&*()''..ak sebut perlahan2 la..takut kantoi..kah8..pas 2 ak pusing punya pusing dalam trekk..ps tu uncle india 2 panggil ak untuk buat ujian bahagian 3..alhamdulillah semuanya beres..ujian 2 semua ok..ujian 3 (17/20)...LULUS!!!tp JPJ lum lagi..kepada semua pembaca doakan kejayaan saya dalam ujian JPJ(18/3/2010) dan keputusan SPM nanti..k.waallhualam..

No comments:

Post a Comment